Saturday 7 May 2011

HIDUP..

 Aku musafir dirantauan bumi,
 bersama ditemani  tiupan angin timur dan barat,
pada awalnya aku merangkak,
kemudian... tahu berjalan,
kini.. bisa berlari...
tak mampu aku nafikan air mata dari hidup ini..
fasa hidupku berombak,berduri...
sesekali aku terjatuh dalam berlari...
sesekali aku terluka dalam mengerti..
aku .......
tidak pernah mati walau di caci..
tidak pernah tinggi walau di puji..
manusia membuat  aku  binggung dalam khayalan..
di perjalanan ini...
aku ditemani TEMAN SEJATI,
SANG SETIA yang selalu ada di sisi,
yang selalu mendengar keluh hati ini,
tatkala aku tersenyum atau menangis...
DIA lebih mengerti tanpa aku membicarakan sebabnya...
hidupku tiada manisnya...
tanpa DIA.....


2 RABIUL AWAL 1432 H

NUR BAZILAH BORHAN
      (sutera amna)




No comments:

Post a Comment