Saturday 7 May 2011

SAAT TERKULAINYA SEBUAH SENYUMAN...

setiap hari yang kulalui punya ibrahnya tersendiri,
walau semakin hari semakin sukar,
tapi badan dan jiwa ini seolah2 lali dengannya,
ku buka minda seluasnya...menerjah ruang untuk berfikir,
mencari erti cekal dalam kotak qalbuku,
aku belajar mengenal erti matang dalam kesusahan,kesedihan...
aku bertaaruf dengan rasa rindu dalam ketiadaan,
senyuman aku hadiahkan menutup wajah duka,
namun ,
kadang2 terkulai juga senyumanku saat  menghadap TUHAN,
tak mampu aku menutup rasa ini  padaNYA ,
sungguh DIA MAHA ARIF akan diriku,
tak pernah DIA bosan mendengar rintihanku,
tak pernah DIA biar aku sendirian,
seringkali aku dihiburkan dengan ayat2-NYA,
seringkali aku ditinggal manusia,
dan akhirnya pada ALLAH jua aku perlihatkan tangisan,
dan damai itu tercipta apabila bersamaNYA,
walau terkulainya sebuah senyuman,
ENGKAU WAHAI TUHAN TAKKAN MENGECEWAKAN,
DAN SERING MENGINGATKAN AKU PADA JANJIMU DALAM AYAT2-MU.




SUTERAAMNA/NURBAZILAH
(8 RABIULAKHIR 1432 H)

No comments:

Post a Comment